Ο προπονητής Θανάσης Στράντζαλης δημοσιοποίησε τις προτάσεις του για Εθνικό σχεδιασμό ανάπτυξης του βόλεϊ: «Έχει γίνει κοινή ομολογημένη αλήθεια ότι το άθλημα που αγαπάμε και υπηρετούμε, βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης, τόσο ποσοτικής όσο και ποιοτικής...
Έχει γίνει κοινή ομολογημένη αλήθεια ότι το άθλημα που αγαπάμε και υπηρετούμε, βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης, τόσο ποσοτικής όσο και ποιοτικής.
Ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί τα προβλήματα του ελληνικού βόλλεϋ. με προτάσεις, καινοτομίες και αποφασιστικότητα.
Ως άνθρωπος του αθλήματος, που αγωνιώ για το μέλλον του, παίρνω την πρωτοβουλία να σας καταθέσω προτάσεις για έναν εθνικό σχεδιασμό ανάπτυξης, οι οποίες απορρέουν και από την εμπειρία μου και από την επαφή με τις σύγχρονες τάσεις του παγκόσμιου βόλλεϋ.
Είμαι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Με εκτίμηση
Θανάσης Στράντζαλης
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΤΑΔΙΟ 1
Συγκρότηση εννεαμελούς τεχνικής επιτροπής
Πρέπει να δημιουργηθεί τεχνική επιτροπή που θα καθορίσει τις αρχές τεχνικής, τακτικής και φυσικής κατάστασης για τα ελληνόπουλα, ηλικίας 8-16 ετών. Η επιτροπή αυτή θα αποτελείται από 9 άτομα:
Ένας παράγοντας της Ε.Ο.ΠΕ., υπεύθυνος ανάπτυξης
Δύο ομοσπονδιακοί προπονητές
Ένας εκπρόσωπος ΤΕΦΑΑ
Ένας εκπρόσωπος ΣΕΠΠΕ
Δύο προπονητές που ασχολούνται με μικρές ηλικίες
Ένας εργοφυσιολόγος
Ένας Γυμναστής, με εξειδίκευση σε προπόνηση αθλητών μικρής ηλικία
Σε επόμενο στάδιο, κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή στην επιτροπή ενός ψυχολόγου και ενός διατροφολόγου.
Έργο της τεχνικής επιτροπής
Καθορισμός προπόνησης ανά ηλικιακές ομάδες, τεχνική-τακτική-φυσική κατάσταση.
• Καθορισμός τεχνικών στοιχείων, που θα πρέπει να διδάσκονται σε κάθε ηλικιακή ομάδα. Π.χ. η τεχνική της πάσας σε ηλικία 8-9 ετών-τι ζητάμε από το παιδί-πώς μπορούμε να το προπονήσουμε.
• Ανάλογα με ηλικιακή ομάδα, τι ζητάμε σε τακτικά στοιχεία παιχνιδιού. Π.χ. τι πρέπει να μαθαίνει το παιδί 10-11 ετών (5-1, 6-0, κλπ)
• Παράλληλα με τα τεχνικοτακτικά στοιχεία, πρέπει να βελτιωθεί και η φυσική κατάσταση των μικρών παιδιών. Τι επιβάρυνση και με ποιόν τρόπο δουλεύουμε σε κάθε ηλικία.
Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να υποστηριχθούν με την έκδοση ενός εγχειριδίου και την διανομή του στα σωματεία και παράλληλα την δημιουργία DVD, ώστε να γίνεται ευκολότερη η κατανόηση των διαφόρων δεξιοτήτων.
Η επιτροπή αυτή, θα συνεδριάζει στο τέλος κάθε αγωνιστικής περιόδου, θα αξιολογεί το πρόγραμμα και θα πρέπει να αναπροσαρμόζει τις απόψεις της, σύμφωνα με τις εξελίξεις στο Παγκόσμιο Βόλλεϋ.
Η εννεαμελής επιτροπή, επίσης, προτείνει κάθε διετία τον τρόπο διεξαγωγής των αναπτυξιακών πρωταθλημάτων:
• Αριθμό αγώνων ανά ηλικία
• Μορφή του παιχνιδιού ανά ηλικία
• Σε πόσα πρωταθλήματα επιτρέπεται να πάρουν μέρος τα παιδιά
• Διεξαγωγή των πρωταθλημάτων σε περιφερειακό ή πανελλήνιο επίπεδο
ΣΤΑΔΙΟ 2
Αφού η παραπάνω επιτροπή ολοκληρώσει τις εργασίες της, πρέπει να συγκροτηθεί ομάδα παρακολούθησης και αξιολόγησης του προγράμματος, που θα αποτελείται από δύο προπονητές, άριστους γνώστες του αντικειμένου (ένας/μία για ανδρικό βόλλεϋ, ένας/μία για γυναικείο βόλλεϋ) και έναν γυμναστή.
• Καταγραφή όλων των παιδιών που ασχολούνται με το βόλλεϋ και μετρήσεις εντός του σωματείου τρεις φορές τον χρόνο από τον σωματειακό προπονητή. Οι μετρήσεις αυτές πρέπει να γίνονται σε τεχνικά, τακτικά στοιχεία καθώς και σε τομείς φυσικής κατάστασης για να παρακολουθείται η εξέλιξη των παιδιών, ώστε η κρίση μας να είναι πιο αντικειμενική. Για την αξιοπιστία των μετρήσεων θα γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος .Οι μετρήσεις αυτές συνεχίζονται μέχρι τα παιδιά να φτάσουν στην ηλικία των 16 ετών.
• Ανακοίνωση των αποτελεσμάτων σε συγκεκριμένο χώρο της ιστοσελίδας της ΕΟΠΕ, που θα είναι προσβάσιμος με την κατάλληλη εφαρμογή της τεχνολογίας, ΜΟΝΟ στα σωματεία και τους προπονητές, για την παρακολούθηση της εξέλιξης των μετρήσεων διαχρονικά.
• Επιβράβευση των προπονητών και των σωματείων, των οποίων τα παιδιά παρουσιάζουν τα καλύτερα αποτελέσματα (σεμινάρια, ταξίδια στο εξωτερικό για παρακολούθηση διοργανώσεων και προπονήσεων)
Οι δύο προπονητές-μέλη της τριμελούς επιτροπής, θα είναι έτοιμοι να δώσουν βοήθεια σε οποιονδήποτε προπονητή τους ζητήσει διευκρινίσεις και ταυτόχρονα θα πρέπει να διοργανώνουν θεματικά σεμινάρια στις περιφερειακές ενώσεις για την καλύτερη λειτουργία του προγράμματος. Επίσης, θα συνεργάζονται μαζί με τους Ομοσπονδιακούς προπονητές των αναπτυξιακών ομάδων για τις συγκροτήσεις των Εθνικών ομάδων παίδων-κορασίδων και (αν υπάρχει δυνατότητα) παμπαίδων-παγκορασίδων.
Ο γυμναστής θα δίνει στους σωματειακούς προπονητές προγράμματα φυσικής κατάστασης, θα παρακολουθεί την εξέλιξη των παιδιών και θα συμβουλεύει τους προπονητές, ενώ θα εποπτεύει την προπόνηση των παιδιών.
Ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί τα προβλήματα του ελληνικού βόλλεϋ. με προτάσεις, καινοτομίες και αποφασιστικότητα.
Ως άνθρωπος του αθλήματος, που αγωνιώ για το μέλλον του, παίρνω την πρωτοβουλία να σας καταθέσω προτάσεις για έναν εθνικό σχεδιασμό ανάπτυξης, οι οποίες απορρέουν και από την εμπειρία μου και από την επαφή με τις σύγχρονες τάσεις του παγκόσμιου βόλλεϋ.
Είμαι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Με εκτίμηση
Θανάσης Στράντζαλης
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΤΑΔΙΟ 1
Συγκρότηση εννεαμελούς τεχνικής επιτροπής
Πρέπει να δημιουργηθεί τεχνική επιτροπή που θα καθορίσει τις αρχές τεχνικής, τακτικής και φυσικής κατάστασης για τα ελληνόπουλα, ηλικίας 8-16 ετών. Η επιτροπή αυτή θα αποτελείται από 9 άτομα:
Ένας παράγοντας της Ε.Ο.ΠΕ., υπεύθυνος ανάπτυξης
Δύο ομοσπονδιακοί προπονητές
Ένας εκπρόσωπος ΤΕΦΑΑ
Ένας εκπρόσωπος ΣΕΠΠΕ
Δύο προπονητές που ασχολούνται με μικρές ηλικίες
Ένας εργοφυσιολόγος
Ένας Γυμναστής, με εξειδίκευση σε προπόνηση αθλητών μικρής ηλικία
Σε επόμενο στάδιο, κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή στην επιτροπή ενός ψυχολόγου και ενός διατροφολόγου.
Έργο της τεχνικής επιτροπής
Καθορισμός προπόνησης ανά ηλικιακές ομάδες, τεχνική-τακτική-φυσική κατάσταση.
• Καθορισμός τεχνικών στοιχείων, που θα πρέπει να διδάσκονται σε κάθε ηλικιακή ομάδα. Π.χ. η τεχνική της πάσας σε ηλικία 8-9 ετών-τι ζητάμε από το παιδί-πώς μπορούμε να το προπονήσουμε.
• Ανάλογα με ηλικιακή ομάδα, τι ζητάμε σε τακτικά στοιχεία παιχνιδιού. Π.χ. τι πρέπει να μαθαίνει το παιδί 10-11 ετών (5-1, 6-0, κλπ)
• Παράλληλα με τα τεχνικοτακτικά στοιχεία, πρέπει να βελτιωθεί και η φυσική κατάσταση των μικρών παιδιών. Τι επιβάρυνση και με ποιόν τρόπο δουλεύουμε σε κάθε ηλικία.
Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να υποστηριχθούν με την έκδοση ενός εγχειριδίου και την διανομή του στα σωματεία και παράλληλα την δημιουργία DVD, ώστε να γίνεται ευκολότερη η κατανόηση των διαφόρων δεξιοτήτων.
Η επιτροπή αυτή, θα συνεδριάζει στο τέλος κάθε αγωνιστικής περιόδου, θα αξιολογεί το πρόγραμμα και θα πρέπει να αναπροσαρμόζει τις απόψεις της, σύμφωνα με τις εξελίξεις στο Παγκόσμιο Βόλλεϋ.
Η εννεαμελής επιτροπή, επίσης, προτείνει κάθε διετία τον τρόπο διεξαγωγής των αναπτυξιακών πρωταθλημάτων:
• Αριθμό αγώνων ανά ηλικία
• Μορφή του παιχνιδιού ανά ηλικία
• Σε πόσα πρωταθλήματα επιτρέπεται να πάρουν μέρος τα παιδιά
• Διεξαγωγή των πρωταθλημάτων σε περιφερειακό ή πανελλήνιο επίπεδο
ΣΤΑΔΙΟ 2
Αφού η παραπάνω επιτροπή ολοκληρώσει τις εργασίες της, πρέπει να συγκροτηθεί ομάδα παρακολούθησης και αξιολόγησης του προγράμματος, που θα αποτελείται από δύο προπονητές, άριστους γνώστες του αντικειμένου (ένας/μία για ανδρικό βόλλεϋ, ένας/μία για γυναικείο βόλλεϋ) και έναν γυμναστή.
• Καταγραφή όλων των παιδιών που ασχολούνται με το βόλλεϋ και μετρήσεις εντός του σωματείου τρεις φορές τον χρόνο από τον σωματειακό προπονητή. Οι μετρήσεις αυτές πρέπει να γίνονται σε τεχνικά, τακτικά στοιχεία καθώς και σε τομείς φυσικής κατάστασης για να παρακολουθείται η εξέλιξη των παιδιών, ώστε η κρίση μας να είναι πιο αντικειμενική. Για την αξιοπιστία των μετρήσεων θα γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος .Οι μετρήσεις αυτές συνεχίζονται μέχρι τα παιδιά να φτάσουν στην ηλικία των 16 ετών.
• Ανακοίνωση των αποτελεσμάτων σε συγκεκριμένο χώρο της ιστοσελίδας της ΕΟΠΕ, που θα είναι προσβάσιμος με την κατάλληλη εφαρμογή της τεχνολογίας, ΜΟΝΟ στα σωματεία και τους προπονητές, για την παρακολούθηση της εξέλιξης των μετρήσεων διαχρονικά.
• Επιβράβευση των προπονητών και των σωματείων, των οποίων τα παιδιά παρουσιάζουν τα καλύτερα αποτελέσματα (σεμινάρια, ταξίδια στο εξωτερικό για παρακολούθηση διοργανώσεων και προπονήσεων)
Οι δύο προπονητές-μέλη της τριμελούς επιτροπής, θα είναι έτοιμοι να δώσουν βοήθεια σε οποιονδήποτε προπονητή τους ζητήσει διευκρινίσεις και ταυτόχρονα θα πρέπει να διοργανώνουν θεματικά σεμινάρια στις περιφερειακές ενώσεις για την καλύτερη λειτουργία του προγράμματος. Επίσης, θα συνεργάζονται μαζί με τους Ομοσπονδιακούς προπονητές των αναπτυξιακών ομάδων για τις συγκροτήσεις των Εθνικών ομάδων παίδων-κορασίδων και (αν υπάρχει δυνατότητα) παμπαίδων-παγκορασίδων.
Ο γυμναστής θα δίνει στους σωματειακούς προπονητές προγράμματα φυσικής κατάστασης, θα παρακολουθεί την εξέλιξη των παιδιών και θα συμβουλεύει τους προπονητές, ενώ θα εποπτεύει την προπόνηση των παιδιών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου